De ce să creezi, nu să copiezi

business-model

Toți ne dorim să fim ca restul. Ori unii dintre noi. Vedem că în ograda altuia există un anume ”X” diferit de al nostru. Ne dorim și noi. De ce altul să aibă acel ”X” și noi nu?

Același lucru se întâmplă și în business. Unuia îi merge mai bine, altuia poate – așa și-așa. Unul are un model exact de business, altul poate nu are, însă l-ar vrea.

Există alte ”N” motive pentru care factorul variabil ”Y” influențează. Nu înțelegem poate de la început, așa că ne dorim. Nimic rău în asta, însă neînțelegând, ajungem să copiem și – deopotrivă – eșuăm. Sau nu.

Eșecul cântărește. Pentru unii mai mult, pentru alții mai puțin. Înțelegem când ne lovim de această situație. Renunțăm sau mergem mai departe. Unii merg mai departe, însă cei mai mulți nu. Și astfel, blamăm covârșitoarea idee care a dus la eșec. Neînțelegând.

”Există piață pentru toți” / ”Și eu pot face ca restul” / ”Concurența poate, și eu pot” / ”Restul câștigă, de ce nu aș câștiga?” – procese de conștiință pe care le auzim câteodată în public sau rămân doar în gândurile noastre.

Doar un pic

”De ce ar câștiga doar ei? Și eu pot!”. Da, și tu poți într-o piață democratică, unde piața impune regulile. Însă nu înțelegi.

Și e ok, copiezi doar un pic. Esențialul contează. Un lup îmbrăcat în aceleași haine de oi pe care le vedem zilnic, peste tot. Nimic diferit. ”Doar capitalul contează” – ar zice unii.

Aceleași produse, aceleași servicii, același stil, ”gen Emag, get Sephora, gen …”.

Prețul

E ok, fac ”Gen X”, oricine poate. Orice programator, orice om, orice antreprenor. ”Iau din pâinea lor, că au destul”.

Deciziile de business sunt cruciale. Iar fiecare antreprenor își asumă consecințele propriilor decizii. Calitățile unui business nu mai sunt măsurate în calitate și performanță, ci sunt exprimate sec prin sintagma ”faster/better/cheaper”. E ok, nu toți își găsesc locul în rândul jucătorilor de pe piață.

Crează, nu copia

Diferența dintre adevărații jucători o reprezintă însăși diferența. Crează, inovează, muncește și adună roadele. Pașii nu pot fi omiși.

Prea scump

Un profesionist este scump. Niciodată nu va fi ieftin. Iar din miile de ”profesioniști”, vei alege unul. O altă alegere care te va costa. Prețul lui sau afacerea.

Campanie de conștientizare a riscului de a copia.

It takes more than just a bunch of programmers to do it right!

Lasă un comentariu:

Email-ul nu va fi făcut public.

Site Footer

Sliding Sidebar

Despre noi

Despre noi

Webdal International® este o companie din București, Romania, ce oferă servicii de programare în mediul business international. A fost originar fondată ca web agency, extinzându-și pe parcurs activitatea la crearea de aplicații mobile pentru sisteme de operare Android, iOS și Windows, design și grafică vectorială ș.a.

Facebook

Alte profile sociale