Automatizări – cum automatizezi taskurile repetitive

De multe ori se poate întâmpla ca anumite persoane să petreacă mai mult timp lucrând la același tip de task-uri decât să se concentreze pe business. Dar cum poate fi acest lucru prevenit?

Ce sunt automatizările?

Automatizările presupun eliminarea factorului uman, parțial sau total, la momentul efectuării unui task. În funcție de factorul decizional necesar efectuării unui task, din rațiuni de business sau altele, task-ul poate fi automatizat total sau cu o intervenție minimală.

Presupunând că un anumit task v-ar lua 50 minute zilnic pentru a-l efectua, prin automatizare totală, acesta ar ajunge să vă ia 0 minute.

Adică, 100% din munca depusă manual anterior ar fi automatizată.

Exemple de automatizări

Mai jos vom reda câteva exemple de automatizări care v-ar putea ajuta să depășiți rutina zilnică și să obțineți mai mult timp pentru dvs.

1. Automatizarea creării și difuzării emailurilor

Presupunând că, în mod normal pentru crearea unei campanii de email, sunt necesari de parcurs următorii pași:

  • crearea template-ului de email (cu un design acceptat de toate browserele de email)
  • adăugarea informațiilor în cadrul emailului
  • cunoștiințe în programare sau angajarea unei persoane cunoscătoare care să realizeze emailul
  • încărcarea emailului într-un sistem de transport (eg. Mailchimp)
  • trimiterea email-ului către audiență

Prin automatizarea acestui task, totul s-ar reduce la următoarele:

  • crearea sistemului automatic de generare email + trimitere în transport + trimiterea efectivă către audiență la un moment prestabilit.

Deci, intervenția umană ar deveni 0.

2. Actualizarea produselor dintr-un magazin online

De cele mai multe ori, posesorii magazinelor online nu țin stocuri proprii, ci lucrează în sistem dropshipping.

Asta înseamnă că stocul aparține distribuitorului, livrarea fiind făcută tot de către acesta.

Însă, pentru ca informațiile din magazinul online să fie relevante, sunt necesare intervenții umane constante pentru menținerea stocurilor, a prețurilor ori a informațiilor oferite de către distribuitor.

De aceea, toate aceste task-uri care necesită personal care să verifice și să actualizeze informațiile de pe site pot fi automatizate, intervenția umană fiind, în acest caƶ, redusă la 0.

3. Postarea automată pe rețelele de socializare

Anumite persoane alocă timp pentru încărcarea diferitelor produse pe conturile de socializare. Acest lucru presupune timp și efort.

În acest caz, automatizarea ar putea fi totală sau parțială.

Eg.: la ora 9 dimineața zilnic ori la alt interval de timp ales, s-ar posta un produs care nu a mai fost prezent pe conturile de socializare, împreună cu o scurtă descriere, poză și Call to Action spre a cumpăra acel produs. Această automatizare este totală, nefiind necesară intervenția umană.

Ori, o persoană poate alege produsul pe care vrea sa-l publice pe rețelele de socializare, iar la momentul trimiterii formularului respectiv, se automatizează trimiterea. Acest tip de automatizare este parțială, întrucât necesită o intervenție minimală din partea unui operator, anume trimiterea unui formular.

Care este prețul automatizărilor?

Prețul automatizărilor diferă în funcție de nivelul de complexitate. Însă prețul real poate fi exprimat astfel:

  • dacă un task ar necesita 50 minute zilnic, în decurs de un an ar rezulta un total de 18250 minute, adică 304 ore, adică 13 zile de muncă repetitivă.

Câteva cuvinte în încheiere

Aceasta este doar o listă minimală de taskuri care ajută oamenii de afaceri să-și sporească afacerile, dacă sunt automatizate.

Dacă doriți să vă automatizați și dumneavoastră o parte din munca repetitivă, nu ezitați să ne contactați pentru a ne oferi mai multe detalii!

Dacă aveți idei de taskuri care pot fi automatizate, lăsați-le în comentarii mai jos!

It takes more than just a bunch of programmers to do it right!

Lasă un comentariu:

Email-ul nu va fi făcut public.

Site Footer

Sliding Sidebar

Despre noi

Despre noi

Webdal International® este o companie din București, Romania, ce oferă servicii de programare în mediul business international. A fost originar fondată ca web agency, extinzându-și pe parcurs activitatea la crearea de aplicații mobile pentru sisteme de operare Android, iOS și Windows, design și grafică vectorială ș.a.

Facebook

Alte profile sociale